wtorek, 1 października 2013

Tartaletki z prosciutto i figami

Coś pysznego, coś szybkiego, coś małego  a do tego mój debiut kuchenny z figami i ciastem filo :) 



Składniki:


  • 3 świeże figi
  • 5 łyżek roztopionego masła
  • 3 arkusze ciasta filo
  • 8 łyżeczek serka mascarpone
  • 8 cienkich plastrów prosciutto
  • opakowanie ciasta filo


Przygotowanie:


  1. Piekarnik rozgrzewamy do temp. 190 º C a masło rozpuszczamy na patelni
  2. Masłem smarujemy każdy arkusz ciasta filo jak również kokilki. 
  3. Następnie arkusze ciasta układamy jeden na drugim i tniemy na 8 prostokątów. Warstwami ciasta wyklejamy kokilki
  4. Figi kroimy na ćwiartki 
  5. Do każdej kokilki wkładamy łyżeczkę mascarpone, następnie zwinięte plastry prosciutto i ćwiartki figi.
  6. Zapiekamy ok 15 min. 



23 komentarze:

  1. w Ustce fig nie widziałam, poważnie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobre na przekąskę.
    W sobotę mam małą imprezkę jak dostanę wszystkie składniki to wypróbuję.
    Wczoraj miałam problem żeby w naszym miasteczku kupić makaron muszle do faszerowania:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo udany i smaczny debiut :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak figi idą w parze z mascarpone, to ja w to wchodzę!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio jadłam tartaletki z gruszkami, ale koniecznie muszę spróbować tego przepisu :). Świetny blog! :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Zjadłabym taką tartaletkę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepis bardzo mi się podoba ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe połączenie, jestem bardzo ciekawa jak smakują.

    OdpowiedzUsuń
  9. Został jakiś kawałek ?:) Z chęcią bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Idealne tarteletki :)
    Super pomysł na składniki

    OdpowiedzUsuń
  11. lubię figi choć w tym roku jadłam je pierwszy raz !

    OdpowiedzUsuń
  12. To jedno z moich ulubionych połączeń smakowych. Mlask, mlask :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzień dobry :) właśnie uzyskałam odpowiedź na pytanie :) nawet nie musiałam zadawać, bo zrobiono to za mnie :) alma!


    Smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Musiały być pyszne, uwielbiam chrupiące ciasto filo :)

    OdpowiedzUsuń